Dania z drobiu, Dania z wieprzowiny, Pomysł na kolację

FIT BURGER

A może fit burger dla każdego chętnego? 🙂 Uwielbiamy burgery, hamburgery i wszystkie fast food’y. A czy wiecie, że większość z tych pyszności, można zrobić samemu w domu? Takie fit burgery, są stokroć zdrowsze, pyszniejsze i o wiele, wiele tańsze niż te kupne. Możemy dobrać do nich dodatki, które nam najbardziej odpowiadają smakowo, czyli te, które najbardziej lubimy. Domowy fast food sprawdzi się super jako danie obiadowe ale również jako kolacja, czy też poczęstunek dla gości na domowej imprezce 🙂

Fit Burger

FIT BURGER:

  1. Bułki grahamki ( można je upiec samemu ale te ze sklepu, też się super sprawdzą)
  2. 300-500g mięsa mielonego ( to również, zależy od Was jakie wybierzecie. Ja robię najczęściej z mięsa mielonego z piersi indyka, gdyż jest najzdrowsze, ale pyszne są też z wołowiny czy wieprzowiny )
  3. 1/2 cebuli
  4. ząbek czosnku
  5. 1 jajko
  6. 1/2 szklanki płatków owsianych błyskawicznych lub otrębów pszennych.
  7. przyprawy (sól, pieprz, tymianek, papryka słodka)

FIT BURGER

PRZYGOTOWANIE:

Wybrane przez nas mięso mielimy w maszynce. Dodajemy do niego jajko, pokrojoną w drobną kosteczkę cebulę, przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku, płatki owsiane błyskawiczne i przyprawy. Całość mieszamy rękoma, aż wszystkie składniki się, ze sobą połączą. Z powstałej masy, formujemy kotlety na kształt burgerów, jakie chcemy mieć i układamy na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce. Pieczemy ok 30min w piekarniku rozgrzanym do 180°C. 5 min przed końcem pieczenia, na blaszkę wkładamy przekrojone na połówki bułki, aby były lekko chrupiące.  Dodatki do fit burgerów, każdy może wybrać indywidualnie. Ja przeważnie dodaję sałatę lodową, pomidory, ogórka, cebulę czerwoną ale można również dodać ogórki konserwowe lub kiszone. Żeby burgery nie były zbyt suche, smarujemy bułki sosem czosnkowym na bazie jogurtu greckiego.

FIT BURGER

Sos czosnkowy:

  1. kilka łyżek jogurtu greckiego
  2. 2 ząbki czosnku                                                  
  3. szczypiorek                                                       
  4. pieprz i sol

Jogurt grecki mieszamy z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, posiekanym szczypiorkiem i doprawiamy solą i pieprzem.

SMACZNEGO 🙂 🙂

A jeśli szukasz innych przepisów na domowy fast food polecam również PIECZONE NUGGETSY Z DOOWYMI FRYTKAMI pyszności 🙂 🙂

PIECZONE NUGGETSY Z DOOWYMI FRYTKAMI

 

Summary
recipe image
Published On
Average Rating
41star1star1star1stargray Based on 2 Review(s)

2 thoughts on “FIT BURGER

  1. Super pomysł na burgery bez ociekającego mięsa tłuszczem. Tak jak zawsze mówiłam, dieta może być smaczna i przyjemna. Dzięki! 🙂 🙂

  2. Wygląda smakowicie 🙂 Też uwielbiam fast food i mogłabym go jeść codziennie, ale niestety niesie to sporo konsekwencji zdrowotnych. Ostatnio wpadła mi w ręce bardzo ciekawa książka Michała Wrzoska „Szybko i zdrowo. Fast food w wersji fit”. Znalazłam w niej wiele interesujących przepisów na zdrowe „barowe” jedzenie i jestem zachwycona. Dania są smaczne i mało kaloryczne, a do tego wiem, co dokładnie się w nich znajduje. To nieprawda, że zdrowy fast food nie może dobrze smakować. Może, a nawet jest lepszy 🙂 Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *